Unfortunately, at the moment we can provide only parts of this website in the English language. For those parts of the website that not yet have been translated we recommend use of the Google Translate option next to the title of the item.
Loopt van de Louis Davidsstraat naar de Willemstraat.
De naam heeft betrekking op de openbare lagere school die daar in 1892 werd gebouwd en die bekendstond onder de naam school B, en thans het Gemeenschapshuis is. De school had aanvankelijk twee leslokalen en een gymnastieklokaal. In 1894 werd deze school verplicht gesteld voor kinderen van wie de ouders een hogere belastingaanslag dan ƒ 15,– per jaar kregen. In 1901, bij het in werking treden van de Leerplichtwet, werd de school uitgebreid met meerdere lokalen en verviel de genoemde verplichting.

